F.A.M.A JUBILATKA OD MALUCHA DO SENIORA



PL |  EN
CZWARTEK



29
grudzień
2016

Sala koncertowa im. Karola Stryji, Filharmonia Śląska
  17:00
Sokolska 2
Katowice

Koncert Sylwestrowy



Wykonawcy:
  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
  • Mirosław Jacek Błaszczyk - dyrygent
  • Joanna Woś - sopran
  • Andrzej Lampert - tenor
  • Regina Gowarzewska - prowadzenie

Program:
  • Słynne arie, duety, uwertury operowe i operetkowe

 Już od lat bilety na te koncerty rozchwytywane są najszybciej. W tym roku koncertów będzie pięć. Dołożyliśmy środowy, z myślą o tych, którzy jeszcze nie nawykli sylwestrowych planów układać we wrześniu. Od środy do piątku 28-30 grudnia maestro Mirosław Jacek Błaszczyk z dyrygenckiego podium poprowadzi filharmonicznych symfoników po najbardziej przez Państwa lubianej krainie muzycznej – po królestwie hitów operetki i opery.

Z filharmonikami powiodą nas po tej krainie Regina Gowarzewska i para ekstra artystów. Łodziankę Joannę Woś doskonale już znamy i – co ważniejsze – lubimy. A jest za co. To artystka łącząca w sposób mistrzowski arcytrudne partie koloraturowe z niezwykłą lekkością oraz wyczuciem stylu belcanta. Dysponuje dźwięcznym, nieskazitelnie czystym intonacyjnie głosem o bardzo szerokiej skali, sięgającej swobodnie F trzykreślnego. Imponująca lekkość i wyśmienita precyzja pozwala artystce brawurowo wykonywać nawet najtrudniejsze partie koloraturowe bez najmniejszego wysiłku zachowując przy tym wyjątkowe brzmienie i finezyjny styl bel canto. Jest laureatką wielu prestiżowych konkursów i festiwali wokalnych, m.in. I nagrody Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao oraz zdobywczynią wielu Złotych Masek – nagród krytyków muzycznych.
Triumfatora Szansy na sukces też już zdążyliśmy poznać. Chorzowianin Andrzej Lampert najpierw studiował na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Stąd zapewne pomysł na Szansę, w której zresztą śpiewał także „klasykę”. Kiedy w 2008 roku nagrywał z Sarah Brightman dla rozszerzonej wersji albumu Symphony, z wyróżnieniem kończył też Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Janusza Borowicza. Od 2011 roku pozostaje pod stałą opieką wokalną prof. Heleny Łazarskiej. W 2013 roku wystąpił w Preisträgerkonzert w ramach Salzburger Festspiele. Dziesiątka nagrodzonych wykonawców wybrana została spośród ponad 1100 uczestników Sommerakademie Mozarteum w Salzburgu. Rok później ponownie został wybrany do dziesiątki najlepszych uczestników Sommerakademie Mozarteum. Zadebiutował w 2010 r. na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu partią Alfreda w Traviacie G. Verdiego. Od 2013 roku jest solistą Opery Krakowskiej. Występował m.in. w Operze Narodowej w Montpellier, we Francji, w Wiedniu, Salzburgu i Baden. Z NOSPR pod dyrekcją Franka Roosa nagrywał partii wokalnych do filmu.

 


28 grudnia 2016, środa godz. 19
29 grudnia 2016, czwartek godz. 17 i 20 (T, S, B)
30 grudnia 2016, piątek godz. 17 i 20

Sala koncertowa im. Karola Stryji, Filharmonia Śląska 
Koncerty sylwestrowe
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Joanna Woś – sopran
Andrzej Lampert – tenor
Regina Gowarzewska – prowadzenie
Program: 
G. Rossini – uwertura do opery Sroka złodziejka
F. Nowowiejski – Legenda Bałtyku – aria Domana
G. Verdi – Traviata – aria Violetty E strano, e strano z I aktu 
G. Verdi – Traviata – duet Parigi o caro z III aktu 
J. Strauss – polka 
J. Strauss – Baron cygański – aria Barinkay’a Wielka sława
J. Strauss – Zemsta nietoperza – czardasz Rozalindy Piosnka daleka z II aktu 
J. Strauss – Zemsta nietoperza – duet z zegarkiem Rozalindy i Gabriela 
G. Verdi – Traviata – Libbiamo
przerwa
J. Offenbach – Kankan
B. Kaper – Ninon
R. Stoltz – Brunetki, blondynki
I. Kalman – Hrabina Marica – czardasz Maricy Gdy cygańskie pieśni słyszę
J. Strauss – polka Im Krapfenwald
J. Strauss – Wiedeńska krew – duet Kto wiedeńską ma krew
E. di Capua – ‘ O sole Mio
J. Strauss – Odgłosy wiosny 
J. Strauss – Marsz Radeckiego
F. Lehar – Wesoła wdówka – duet Usta milczą

 


Debiutowała partią tytułową w Łucji z Lammermooru Gaetana Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Sukces jaki odniosła swą pierwszą rolą nie pozostawiał wątpliwości , że artystka dysponuje wyjątkowym talentem wokalnym. Wydarzenie to zadecydowało o dalszym rozwoju kariery artystki, która po ukończeniu Akademii Muzycznej w Łodzi na stałe związała się zawodowo z Teatrem Wielkim zostając jego solistką.
Entuzjazm publiczności i uznanie krytyki są nieodłącznym elementem kariery artystki, a jej kolejne role zawsze przyjmowane są z największym uznaniem. Potrafi oczarować bowiem nie tylko zjawiskową koloraturą, ale także liryzmem i wybitnym talentem dramatycznym.
Poza stałą współpracą z łódzką sceną, Joannę Woś możemy podziwiać także na scenach Opery Narodowej w Warszawie, Opery Krakowskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Opery Bałtyckiej, Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Krakowskiej. Gości także na wielu światowych scenach operowych m.in. w Royal Festival Hall w Londynie, Alte Oper we Frankfurcie, Deutsche Oper w Berlinie, Auditorium w Rzymie, Centrum Galiny Wiszniewskiej w Moskwie, Operze Narodowej w Wilnie, Operze Narodowej w Zagrzebiu, Nowosybirskim Teatrze Opery i Baletu oraz innych scenach operowych i salach koncertowych na całym świecie.
Artystka śpiewała pod kierunkiem wielu wybitnych dyrygentów takich jak: Antoni Wit, Jonas Aleksy, Jerzy Maksymiuk, Tadeusz Kozłowski, Jan Krenz, Jacek Kaspszyk, Friedrich Haider, Will Crutchfield ,Marco Baldieri, Andrea Licata, Massimiliano Caldi, Gabriel Chmura. Spiewala razem z wybitnymi śpiewakami, wśród których byli m.in. baryton Renato Bruson, Artur Ruciński, tenorzy: Salvatore Licitra, Salvatore Fisichella, Piotr Beczała, Arnold Rutkowski, Mariusz Kwiecień oraz amerykańska sopranistka Gwendolyn Bradley.
W jej repertuarze znajdziemy nie tylko partie stricte koloraturowe jak partia Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie Wolfganga Amadeusza Mozarta, Rozyny w Cyruliku sewilskim Gioachina Rossiniego , Olimpii w Opowieściach Hoffmanna Jacques’a Offenbacha czy Anny Boleny w operze G. Donizettiego , ale także wybitne kreacje dramatyczno-liryczne jak np. partia Violetty w „Traviacie” , Gildy w „Rigoletcie” Verdiego, Elwiry w „Purytanach” Belliniego czy Noriny w Don Pasquale Gaetano Donizettiego. W swoim repertuarze ma także rolę Oskara w Balu maskowym Giuseppe Verdiego, Szemachańską Królową w Złotym koguciku Nikolaja Rimskiego-Korsakowa, Musetty w Cyganerii Pucciniego, Hrabiny w Weselu Figara, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Donny Anny w Don Giovannim, Magdy w La rondine Giacoma Pucciniego, Eurydykę w Orfeuszu i Eurydyce Christopha Willibalda Glucka czy żony w Życiu z Idiotą Schnitkego. Bogaty jest również repertuar koncertowy Joanny Woś, obejmujący m.in. „Stabat Mater” Giovanniego Battisty Pergolesiego i Rossiniego, „Requiem”, „Exultate Jubilate” oraz msze Mozarta, „Mszę cecyliańską” Charles-François Gounoda, „Requiem” Gabriela Fauré, „Carmina burana” Carla Orffa oraz „Stabat Mater” Karola Szymanowskiego.
W 2008 roku dla Polskiego Radia nagrała z Kevinem Kennerem recital arii z 18-stu oper Księcia Józefa Michała Poniatowskiego. W roku następnym nagrała płytę z Markiem Drewnowskim Pieśni Chopina. W Operze Narodowej w Warszawie zaśpiewała w przedstawieniach premierowych w partiach: Magdy w La Rondine (2003 reż. Marta Domingo), Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie (2006 reż. Achim Freyer) oraz partie tytułowe – Łucja z Lammermoor (2008), Lukrecja Borgia (2009), Orfeusz i Eurydyka (2009) oraz Traviata (2010). W kwietniu 2010 nagrała dla BBC, 3 Symfonię Henryka M. Góreckiego z Londyńską Orkiestrą Symfoniczną w Royal Festival Hall w Londynie pod dyrekcją Marin Alsop. W styczniu 2011 roku w Teatrze Wielkim w Poznaniu w sposób mistrzowski i wyjątkowy wykreowała postać Marii Stuardy w operze Donizettiego. W marcu 2011 zagrała postać Gildy (Rigoletto – G. Verdi) na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Jej występ w tytułowej roli opery Anna Bolena Donizettiego, podczas Festiwalu Operowego w szwajcarskim Saint Moritz, zebrał entuzjastyczne recenzje. W roku 2012 wcieliła się w postać Adiny podczas premiery „Napoju Miłosnego” w Operze Krakowskiej oraz Violetty w premierze „Traviaty” w Operze Bałtyckiej.
W kwietniu 2013 Teatr Wielki w Łodzi wystawił specjalnie dla niej po raz pierwszy operę G. Donizettiego „Anna Bolena”. Rolą tą artystka po raz kolejny udowodniła niezrównane mistrzostwo wokalno-aktorskie, będące nieodłącznym elementem wykonawczym stylu bel canto. Owacyjne przyjęcie Anny Boleny przez widzów zostało dopełnione uznaniem krytyki, która przyznała artystce Złotą Maskę, za najlepszą rolę dramatyczno – wokalną.
W kwietniu 2016 wystąpiła w premierowym monodramie „La voix humaine” Francisa Poulenca w reż. Mai Kleczewskiej w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.

Projekt "Rozbudowa Filharmonii Śląskiej w Katowicach" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe, Działania 11.2 -Rozwój oraz poprawa stanu infrastruktury kultury o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

NEWSLETTER

Chcesz być powiadamiany o nowościach ?
Zamów newsletter: